۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۰۹

خطیب جمعه بیرجند:

وحدت حوزه و دانشگاه وحدت همه جامعه اسلامی است

وحدت حوزه و دانشگاه وحدت همه جامعه اسلامی است

بیرجند- خطیب جمعه بیرجند بابیان اینکه امروز وحدت حوزه و دانشگاه ضرورت ویژه‌ای دارد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای وحدت همه جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی رضایی بیرجندی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: خداوند متعال ذاتی بی‌نیاز است و نیازی به اعمال بندگان ندارد.

وی با بیان اینکه اگر دین دستوری دارد برای خودمان است، افزود: دین اسلام در طول تاریخ جز حقیقت چیزی ندارد و حقیقت دین حقیقتی است که انسان را به کمال می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه دین خالص، مسیر حق و رشد و رسیدن به کمال از آن خداوند متعال است، افزود: باید تلاش کنیم در هیچ یک از اعمال و رفتارمان ریا، چرک و خودپسندی نباشد.

حجت‌الاسلام رضایی بیان داشت: شناسنامه قیامت انسان قلب و روح او است.

وی با بیان اینکه نور و تاریکی قابل جمع کردن نیستند، ادامه داد: خودپرستی و ظلمات نابود کننده بوده در حالی که خداپرستی نور و امید بخش است.

وی با اشاره به اینکه خداوند کسانی را انتخاب می‌کند که در راه او خود را فراموش کنند، تصریح کرد: اگر در تمام عمر سر سجده بگذاریم نمی‌توانیم شکر کوچک‌ترین نعمت خداوند را به جا آوریم.

امام جمعه بیرجند ضمن اشاره به انسان‌های ریاکار و دغل باز اظهار داشت: چهره واقعی ریاکاران سریع نمایان و رسوا می‌شود.

وی افزود: مسلمان باید مخلص باشد چراکه دین اخلاص و یاری امام (ره) و خون شهدا را می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه رهبر مسلمان نیجریه در مدت محدودی ۲۰ میلیون نفر را شیعه کرد، گفت: باید علاوه بر اعمالی که انجام می‌دهیم اخلاص نیز داشته باشیم.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به اینکه‌ شان دانشگاهیان جامعه اسلامی به عنوان قلب جامعه از هر پستی به دور است، افزود: یکی از اهداف دشمن دانشگاهیان جامعه اسلامی هستند و به روش‌های مختلف به دنبال نفوذ در این قشر هستند.

وی با بیان اینکه امروز وحدت حوزه و دانشگاه ضرورت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای وحدت همه جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه نباید با شاد بودن جوانان مخالف بود، افزود: باید در کنار شاد بودن جوانان مراقب آن‌ها نیز باشیم چراکه دشمن به دنبال به ابتذال کشاندن دانشگاهیان و جوانان است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امروزه آمریکا با وهابی‌های جنایتکار برای سرکوب کردن پیروان واقعی اسلام تلاش می‌کند، گفت: مردم و مسئولان باید با تمام قدرت در مقابل جنایت‌های دشمن به خصوص جنایات علیه مردم مسلمان نیجریه بایستند.

وی بیان داشت: امیدواریم دانشگاهیان و جوانان جامعه اسلامی قدر شرایط خوب جامعه را بدانند.

حجت‌الاسلام رضایی ضمن اشاره به ۱۲ سال فشار نظامی دشمن به کشور اسلامی، اظهار کرد: امروز دنیای اندیشه است که کار می‌کند و ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.

کد خبر 3003034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha